Минулого тижня, після ґрунтовного оновлення, музей-майстерня Ади Рибачук і Володимира Мельніченка відкрився для відвідувачів. Зберегти унікальний будинок та облаштувати нову експозицію вдалося завдяки пожертвам приватних меценатів.
фрагмент оновленої експозиції музею-майстерні Ади Рибачук і Володимира Мельніченка фото — АРВМ
Музей-майстерня розташований на вулиці Малопідвальній, 10 Б; відвідати його можна щосереди, щоп’ятниці та щосуботи з 12:00 до 19:00.
Подружжя Володимира Мельніченко (1932-2023) й Ади Рибачук (1931–2010) працювало у художньому тандемі. Свої спільні роботи вони підписували абревіатурою “АРВМ”. Саме ця абревіатура й дала назву фонду, який тепер опікується збереженням творчої спадщини художників.
Експозиційний простір музею-майстерні реорганізував архітектурний офіс Форма.
“Трохи магії й тепер кожен твір має достатньо повітря та дистанцію для огляду. І це нагода не лише з нового ракурсу побачити улюблені роботи, але і вперше оглянути твори, які ніколи не були представлені публічно”, — кажуть у фонді АРВМ
оновлена експозиція музею-майстерні Ади Рибачук і Володимира Мельніченка (фото 1-3) фото — АРВМ
Володимир Мельніченко помер минулого року. Йому був 91 рік. За життя митець мріяв, щоб його майстерня була перетворена на артпростір, який складатиметься з постійної експозиції творів АРВМ та виставок сучасних художників України. Адже й Володимир Мельніченко, й Ада Рибачук були новаторами свого часу, багато експериментували, через це часто зіштовхувались з агресією зі сторони влади, оскільки не слідували принципам соцреалізму. Тому Мельніченко цікавився сучасним мистецтвом, розумів і підтримував молодих художників.
архівна світлина майстерні Ади Рибачук і Володимира Мельніченка; зараз у цьому просторі функціонує музей-майстерня митців фото — АРВМ
архівна світлина майстерні Ади Рибачук і Володимира Мельніченка; зараз у цьому просторі функціонує музей-майстерня митців фото — АРВМ
Крім малярства, скульптури та графіки АРВМ відомі також своїми монументальними творами, зокрема митці є авторами Стіни Пам’яті на Байковій горі, мозаїк в інтер’єрах Центрального київського автовокзалу та мозаїчного панно "Сонце, зорі і сузір’я" у басейні перед київським Палацом дітей та юнацтва.
Володимир Мельніченко біля своєї композиції "Берегиня", що є частиною Стіни Пам’яті на Байковій горі, Київ фото — АРВМ
мозаїка "Сонце, зорі і сузір’я" у басейні перед київським Палацом дітей та юнацтва (фото 1-3) фото — АРВМ
мозаїки в інтер’єрах Центрального київського автовокзалу (фото 1-2) фото — АРВМ
Назва першої музейної експозиції — NON-FINITO.
“NON-FINITO — це незавершені роботи, які все ще зберігають тепло рук художників. Незавершений музейний проєкт, образ якого проглядається в нинішній експозиції”, — кажуть організатори
В оновленому музейному просторі на Малопідвальній планують проводити майстер-класи та екскурсії, кінопокази та мистецькі лекції.
Раніше ми також писали про музей української кераміки XX століття, який відкрився у Києві. 90 відсотків представлених у новоствореному музеї виробів — з Васильківського майолікового заводу, але можна побачити й твори Львівської кераміко-скульптурної фабрики (ЛКСФ) та закарпатських керамічних заводів.
Підписуйтеся на наш телеграм-канал Ukrainian Art Digest
Матеріал: Ія Степанюк
Comments