ЕРОТИЧНІ ТРАНСФОРМАЦІЇ ХРИСТИЯНСЬКИХ ДОКТРИН У РОБОТАХ ДЮШАНА

У неділю (06 лютого) Львівська національна галерея мистецтв запрошує на авторську лекцію Олексія Белюсенка «Про еротичні трансформації християнських доктрин у деяких роботах М. Дюшана».



У грудні 2004 року BBC (British Broadcasting Corporation) оприлюднила на своєму сайті новин коротенький допис про результати опитування п'ятисот експертів з сучасного мистецтва. Опитування проводилося напередодні щорічного конкурсу «Тернер прайз» і респондентам тоді ставили лише одне запитання: «Який твір ХХ століття найбільше вплинув на розвиток мистецтва?» Результат приголомшив навіть організаторів, більшість фахівців назвала таким твором порцеляновий пісуар «Фонтан» Марселя Дюшана.

Відтоді Дюшан вважається найбільш впливовим художником ХХ століття. Але, попри все, він є й найбільш загадковим митцем і, можливо, не тільки епохи модернізму, а й усієї історії європейського мистецтва.



Marcel Duchamp's Fountain at Tate Modern, Public domain, via Wikimedia Commons

Україні Марсель Дюшан майже невідомий. Список книжок про нього і його твори англійською, французькою, іспанською, німецькою сягає тисяч, українською ж ви не знайдете жодної. Нічого дивного у цьому немає, бо ж українське мистецтво кількадесят років блукало пустелею соцреалізму і жило власним життям, не звертаючи уваги на тенденції розвитку мистецтва світового.


У своїй лекції Олексій Белюсенко не ставить за мету ознайомлення львів'ян з творчістю Дюшана. В ній йтиметься лише про декілька конкретних його творів. Вони не є такими аж надто відомими, як «Фонтан», хоч про них теж писали статті науковці. Вибір саме цих творів продиктований не їх «славою», чи бажанням автора похизуватися власною ерудицією. Вони є лише зручними ілюстраціями, на прикладі яких автор пропонує слухачеві власну інтерпретацію загадок Дюшана, що бентежать дослідників його творчості вже багато років поспіль. Використовуючи багатий іконографічний, історичний та лінгвістичний матеріал, автор аналізує семантичну складову цих творів і показує невидимий, на перший погляд, але надзвичайно важливий зв'язок між ними.


Більшість використаного у лекції матеріалу складають власні дослідження автора.


ОЛЕКСІЙ БЕЛЮСЕНКО

З 2014 р. займається дослідженнями в галузі історії мистецтва ХХ ст. та лекційною діяльністю. Спеціалізація: творчість Марселя Дюшана, модерне та сучасне мистецтво Європи і Америки. Автор лекційних курсів «BritArtXX» (24 лекції – 2016-2018 рр.) та «Мистецтво до і після Дюшана» (15 лекцій – 2020-2021 рр.), що були прочитані на базі Дому освіти та мистецтв «Майстер Клас» у Києві.


Відеозапис курсу лекцій «Мистецтво до і після Дюшана» можна переглянути тут.


Кількість відвідувачів обмежена – не більше 20 осіб. Реєстраційна форма тут.


Вартість лекції – ціна вхідного квитка у виставкові зали Палацу Лозинського.


Коли: 6 лютого 2022 р.

Локація: Палац Лозинського (1-ий поверх), Львів, вул. Стефаника, 3.

Початок: 14:00

Тривалість: 2 год.


Львівська національна галерея мистецтв нагадує, що відвідування лекції можливе за наявності одного з перелічених документів:

- сертифікату про повну вакцинацію;

- негативного ПЛР-тесту або експрес-тесту на визначення антигену коронавірусу SARS-CoV-2, проведених не більше як за 72 години до відвідування заходу;

- документа від лікаря про наявність протипоказань або довідки про перенесення хвороби, що чинна 105 днів з дня виявлення захворювання.


З обов'язковим дотриманням маскового режиму та соціальної дистанції!